tak ja se taky vložím do debaty
včera jsem to testoval - myslim ze v omsi je to nasimulovany pekne jak abs tak asr - dokonce i z vnejsiho pohledu je krasne videt prokluz/zablokovani kol, vevnitř abs i prokluz taky krasně poznáte tím cukáním......když to vypnete tak to ticho pri zablokvanych kolech a saních na sněhu je opravdu ukazkove
Napíšu asi to co stejně většina víte ale mám prostě to nutkání to vyblejt a udělat ze sebe chytrýho nebo blbce:
Co se týče názorů že dobrý řidič nepotřebuje ABS, ESP, ASR atd., že je dokáže sám nahradit - tak to je naprostá hovadina. Dokonalou práci ABS napodobí ledatak superman. Hlavním účelem ABS je zajistit ovladatelnost vozu při krizovém brždění, brzdná dráha na suchu je logicky delší, když to brzdí přerušovaně, ale aspoň můžete zatáčet. Co se týče ASR - osobní zkušenosti - na rozjezd ve sněhu nepoužitelný jelikož je ASR propojeno s motorem (tj.reguluje přívod paliva) a také je propojeno z brzdami (přibržďuje jednotlivá kola) takže při pokusu o rozjezd v hlubším sněhu dojde k prokluzu kol -> mění se otáčky motoru a různě se to přibržduje ...vysledek je ten ze vam litaj otacky sem a tam a téměř jistě se nerozjedete (mluvím o extrému - hluboký sníh) - proto je taky ASR vypínatelné a nejlepší je se rozjet třebas na dvojku bez ASR. Hlavní účel ASR je za jízdy - aby nedošlo k prokluzu kola a tím rozhození vozu když jedním kolem jedete třeba po asfaltu a druhým vjedete třeba do štěrku...s tím souvisí ESP (když máte ESP máte i ABS a ASR) - to přibržďuje kola na základě čidel podélného zrychlení.... ESP samozřejmě není spása...když jedete nad 90kmh tak smyk dostanete tak jako tak, fyziku neochčiješ (to ale hodně střelců netuší). No a pak jsou další hovadiny jako EBD apod. které jsou taky velmi užitečné.....
Takže osobně myslím že ABS/ASR jsou v omsi nasimulovaný hodně dobře, spíš mě štve to bručení kaštanů když už se brzdí trochu prudčejc a abs do toho jebe
)