TOPlist

[Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Diskuse obecně o OMSI

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Dom » 01 čer 2011 17:43

:O Učil jsi se někdy automechanikem? Asi ne jinak by jsi to věděl. Nevím jestli jsi zaostal když se to ABS vytvářelo a nebylo schopné tolikrát přerušit brzdu.V dnešní době máš i různý druh informací jak si to zjistit.Přemýšlej a hledej.Každý mechanik,nebo dopravní specialista ti může potvrdit že ABS dokáže až 100x/s. Nevím kde jsi pochytil tyto hodnoty co píšeš ty,jestli z nějakých her bo od nějakých neználků.
Napovím ti: Internet a realita ti napomůže zjišťovat pravdu.
Uživatelský avatar
Dom
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 787
Registrován: 01 čer 2011 13:52
Bydliště: Liberec

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Dom » 01 čer 2011 17:52

Aby jsi neřekl,taky jsem se na to schválně díval na internetu. Máš pravdu obyčejný ABS max. 16x/s,ale ty nejnovější co se vymýšlí už zvládnou kolo blokovat až 100x/s. Blokují kolo častěji,a na kratší dobu.
=> Měli jsme pravdu oba.
Uživatelský avatar
Dom
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 787
Registrován: 01 čer 2011 13:52
Bydliště: Liberec

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod KingFrame » 01 čer 2011 18:13

:lol: I Ty vtipálku. Proč jsi se díval na internet, jako automechanik by jsi tohle měl vědět. Když si to pamatuji i já a to mám vyučení v tomto oboru už téměř 26 let za sebou. Co se vyvíjí a co kde běží ve zkušebnách jsem neuvažoval, bavíme se o tom co je teď v provozu a nebo už bylo, co bude je otázka kdy a zda vůbec.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KingFrame
Diskutující člen
Diskutující člen
 
Příspěvky: 245
Registrován: 11 dub 2011 23:03
Bydliště: Praha

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Dom » 01 čer 2011 18:29

Já se tohle neučil ze dvou důvodů.1) Zatím nejsem na SOŠ,... (končím ZŠ)
2) Ani nepůjdu,jelikož jdu na jiný obor. :lol:
Jinak ABS co už dokáží 100x/s jsou také v provozu,ale jen u hodně drahých a luxusních aut,proto jsem myslel,že v době hry mohli být také "rychlejší" ABS,než tedy je v OMSI,přeci jen jsem zvyklí na poněkud "rychlejší". :D
Uživatelský avatar
Dom
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 787
Registrován: 01 čer 2011 13:52
Bydliště: Liberec

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod KingFrame » 01 čer 2011 19:09

Já bych řekl, že Ty zapomínáš na jednu podstatnou věc a sice to, že i kdyby si nakrásně měl reakční potenciál 100x/s, nemáš šanci toho na klasických brzdách dosáhnout, ona ta fyzika je prevít, ale oplatí vždy. Taková reakční frekvence je sice možná, ale ten zásadní rozdíl je v tom, že to jsou tzv. "Brake - by - Wire" čili "Brzda po drátě", to jsou systémy EWB, tedy elektronické klínové brzdy. To už ovšem téměř nemá nic společného s klasickým systémem brzd, protože tam z těchto systémů zbyl už jen kotouč. Ve své podstatě jsou to vlastně elektromagnetické brzdy a tady se bavíme o autobusu, kde jsou brzdy pneumatické. To se nedá srovnávat.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KingFrame
Diskutující člen
Diskutující člen
 
Příspěvky: 245
Registrován: 11 dub 2011 23:03
Bydliště: Praha

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Rohatej » 01 čer 2011 19:40

Dom píše:Já se tohle neučil ze dvou důvodů.1) Zatím nejsem na SOŠ,... (končím ZŠ)


Ale chytrej seš jak rádio.

BTW - ačkoliv o tý frekvenci moc nevim (vyučil jsem se autoklempířem, ale na automobilech jsem většinou spal), tak moc nevěřim, že bych to přerušovalo až 100x/s. Když si to představim, tak je to hrozně moc, příjde mi, že snad až neproveditelný (třeba co se týče součástí). Ale na rovinu říkám, že o tý frekvenci nic moc nevim.
Uživatelský avatar
Rohatej
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3880
Registrován: 11 dub 2011 22:08
Bydliště: Pardubice

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Pall » 01 čer 2011 19:49

100x/s??? Toto dokáže jenom čistá elektronika, elektromagnety, servomotorky apod. Ale toto nejde aplikovat na hydrauliku a ani vzduch, protože to má svou danou fyziku, mechaniku (u hydrauliky viskozita u vzduchu tlak rychlost proudění/dávkování.) To je něco jakoby si chtěl nožičkovat s balonem 100X za sekundu) No nepůjde to elektronika by to zvládla ale né už přitažlivost zemská která by prostě působila na míč stejně (obrazně nějeaký element kmitá 100X/sec ale ten míč by na to nereagoval touto kadencí a lítal by si svou rychlostí (prodlevy nahodu dolů). Takže hydraulicky nebo vzduchem není možný zabespečit takový šílený interval. Jedině čistá elektronika ovšem co se týče velkých vozidel Bus náklaďák truck apod., tak tam je ZATÍM vzduchotlak jediná OPTIMÁLNÍ alternativa...
Uměl bych si představit čistě elektroniku (něco ve smyslu sakra učinějších dnešních el. retardérů) ovšem z bespečnostního hlediska nevím jestli bych těmto brzdám důvěřoval. Přece jen brzdy sou to nejdůležitější a aby to bylo závislý na napětí (skrat, oxidace, přerušení kábelů.... atd.) no to pak nebrzdíš. Tedy 40 tun souprava bez brzd.... hmmm.
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod KingFrame » 01 čer 2011 20:10

Pall:
Hele, ono už to existuje, on má pravdu v tom, že se to už použilo, ale zatím je to drahý jako prase. Vyvinul to Siemens VDO a má to svoje výhody, ale na náklaďáku si to také zatím nedokážu představit.
Takhle to vypadá a funguje. Paradoxní u tohoto systému je třeba to, že tam odpadá i ABS a ESP, tam má každé kolo svojí řídící jednotku, jsou tam aktivní snímače, takže to rozpozná už i sebemenší pohyb(snímač ABS pozná až od 10km/h), jsou tam podstatně nižší neodpružené hmoty, jak říkám, svoje výhody to má, ale zatím jen na osobních vozech.
http://www.youtube.com/watch?v=6KMdT3ia ... r_embedded
http://www.h-diag.cz/news/brzdy-car/
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KingFrame
Diskutující člen
Diskutující člen
 
Příspěvky: 245
Registrován: 11 dub 2011 23:03
Bydliště: Praha

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Pall » 01 čer 2011 20:19

No však. Čistá elektornika serva hned ovládají destičky. Však říkám že principielně čistou elektronikou si to umím představit. Ale neuměl bych si to představit kdyby tento segment byl umístěn dejme tomu u posilovače brzd a dále tento efekt by byl rozváděn hydraulikou až ke kolům. Hydraulika vzduch to nejde. Toto je jiná ale já bych se s tím bál jezdit. To že se něco děje z hydraulikou vzduchem poznáš, tady všechno ok dupneš skrat, já nevím ( projedeš vodou) a seš v řiti. Přecejenom hydraulika, vzduch, mechanika apod lepší odezva, důvěra cítím jestli je nějakej problém nebo ne už dřív než k té krizovce dojde... Toto pro mě není no:) nenávidím cokoli co mě zasahuje do řízení. Zlatý auta ze 70 let apod:) Souhra pilot a stroj:)
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Dom » 01 čer 2011 21:41

Já jen sem se toto dočetl na netu,ale jak jsem viděl blikat tu kontrolku,tak mi to prostě přišlo "pomalé" když jsem četl 100x/s.Logicky by ta kontrolka blikala tak rychle,že by to oko nezaznamenalo.
Uživatelský avatar
Dom
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 787
Registrován: 01 čer 2011 13:52
Bydliště: Liberec

PředchozíDalší

Zpět na Obecně o hře

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron