TOPlist

[Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Diskuse obecně o OMSI

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Pall » 17 dub 2011 22:38

Tady nejde o žádnou válku, ale spíš o zajimavý téma..........
Já ale nokdy nic takovýho neříkal. Pro klasického průměrnýho řidiče (95% toho co se pohybuje po silnici) s toho vychází ABS div né spása pro ně. To je neodiskutovatelný, ale já jen že pokud má šofer vozidlo v paži zastaví dřív než s ABS....To video co si dělal právě neodpovídá realnému dění..Je to stabilní furt v obou případech, tak proto s toho líp vychází vozidlo bez ABS, ale to by v realu tímto stylem "jak si pro pokus předvedl" němělo šanci...Ten s tím BMW může být rád že abs má. Kdyby chtěl nebo uměl, bes ABS zastaví jinak....

A k elektronickým pomůckám tohle. Samo že lidem pomáhají. Spolupráce abs a stabilizačního systému (rozdělovaní vyvažování dávkováním na jednotlivý kola) je prostě pomocník, ale na druhou tyto systémy kurví schopnosti, manualní návyky. Sparchantíš. pak sedneš do auta co tyto vymoženosti nemá a seš nahranej...
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Rohatej » 18 dub 2011 06:15

Pall píše:ale já jen že pokud má šofer vozidlo v paži zastaví dřív než s ABS....



Takže chceš říct, že řidič, co dobře ovládá (své) vozidlo dokáže měnit fyzikální zákony? Asi to půjdu zkusit. Jak u Octavie (ABS, ASR, ESP) a u Fiesty (nic). Vyznívá to tak. Prostě na kluzkým povrchu vyhrává ABS - od toho to je i konstruovaný. Na suchým povrchu je lepší bez ABS, ale zas tak extrémní rozdíl dráhy mezi sebou nemají.

A 3. světová nevzniká. Normálně se diskutuje.
Uživatelský avatar
Rohatej
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3889
Registrován: 11 dub 2011 22:08
Bydliště: Pardubice

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Pall » 18 dub 2011 10:11

Né že měníš fyzikální zákony. Za určitých podmínek zastavíš dřív. Ten efekt abs si totiš můžeš udělat sám manuálně (máš lepší kontrolu nad vozidlem, ono třeba má význám si nerozklimbat provozní kapaliny palivo, olejové nápně apod. v celku všechy provozních kapaliny mají hodně velký vliv na zatížení Abs je rozkmitá, což není úplně naškodu, ale abs nepočká na to až se hmoty zas nahrnou na předek, tedy dojde k nežádanýmu cyklu v tomto momentě.)...V určitých chvílích celé funkce abs (dejme tomu cca 2 cykly a to většinou už v konečné fázi zastavení) můžou být jalový a zbytečný a to jen brzdnou dráhu prodlouží. Pokud si to ošéfuješ sám, těchto pár jalových cyklů setřeš....A pokud by byl automobil vybaven manuálním přenastavováním brzd (předek zadek), tak to už vůbec by vypadalo jinak... To, že si to půjdeš zkusit s Octávkou a Fiestou, je k ničemu, jiná technika, jiná hmotnost, jiný pneu, jiný těžiště, jiná délka, jiný odklony, jiný rozchody jiný rozvory...všechno jinak. To ti nic neřekne... To musí být identická vozidla. Nejlépe to samý vozidlo u kterýho se dá toto všechno vypnout..
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod KingFrame » 18 dub 2011 12:37

Já bych se tady rozhodně s tím videem kde ten panáček zkouší to svoje BMW s a bez ABS moc neoháněl, protože je hodně diskutabilní, což jak koukám poznal leda tak Pall a Vitas, pánové.
1) ta silnice není suchá.
2)teplota vzduchu a teplota povrchu, neznáme, můžeme se jen domýšlet, že to bylo, jako, že určitě bylo sice za stejné teploty, ale kdo ví jestli to bylo alespoň 10 stupňů Celsia.
3)údaj o rychlosti zcela chybí, to, že je v popisku videa absolutně nic neříká, to může a nemusí být pravda, rozdíl rychlosti 40km/h je okem dost těžko rozpoznatelný, speciálně na videu.
4)Vsadím boty na to, že při tom prvním testu jsou pneumatiky studené, při druhém už zahřáté.
Čili, celý test je o ničem a nic z toho nezle vyčíst, snad jen to, že někdo se nudil a neumí moc dobře ovládat ani svoje vlastní vozidlo. Takovému člověk je veškerá aktivní bezpečnost k ničemu, protože nabude přesně toho mylného dojmu, že může porušovat i fyzikální zákony a hubu si namlátí určitě.

Rohatej:
Ten kdo skutečně umí ovládat vozidlo si právě moc dobře uvědomuje, že existují nějaké fyzikální zákony a nikdy se nebude spoléhat na to, že mu nějaký, byť sebe lepší elektronický systém bude zachraňovat zadek. Dokonce, pokud to bude možné, zvolí vůz bez těchto systémů nebo je alespoň vypne. Jednoduše proto, že když už se dostane do krizové situace, můžeš vzít jed na to, že s elektronickými fičurkami jsi namydlenej jako blesk a prdel Ti nezachrání nic! Skončíš namotanej na klandru, protože to auto nepůjde ovládat, jelikož Ti do toho bude zasahovat ABS, ESP a ASR a bůh ví co ještě. Věř tomu, že Ti tohle všechno akorát tak pomůže k tomu se dostat na hodně tenkou hranici mezi bezpečím a krizovou situací a rozbiješ si hubu spíš.
To co tady popisuje Pall jsou zkušenosti z praxe, ale to poznáš sám až najezdíš to co Pall odcouval.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KingFrame
Diskutující člen
Diskutující člen
 
Příspěvky: 245
Registrován: 11 dub 2011 23:03
Bydliště: Praha

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod kosak » 18 dub 2011 12:42

:lol:
http://www.usti.omsi.cz -> web o mapě Ústí nad Labem
Uživatelský avatar
kosak
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1480
Registrován: 30 bře 2011 20:20

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Pall » 18 dub 2011 15:58

Tak zkušenosti só, i když nepatřím věkem do těch nejzkušenějších...U mě je tam pár aspektů, o kterých se mě teď nechce mluvit, aby to nevypadalo jako chvástačka. Pro ilustraci použiju známé """Co se v raném mládí naučíš, to ve stáří jako když najdeš:)"""
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod DIMI » 18 dub 2011 16:14

Koukám, že budu muset zmenšit podpisy, tohle je nějaký moc huge, Palle... :-)
DIMI
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 4355
Registrován: 06 bře 2011 18:23
Bydliště: Praha

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Rohatej » 18 dub 2011 17:03

Jenže já si myslel, že tady je řeč pouze o tom "sešlápnout pedál brzdy naplno a držet a čekat, dokud vozidlo zastaví". Proto jsem reagoval tak, jak jsem reagoval. Rozhodně sice řidičák zas tak extra dlouho nemám, ale nějaká doba už to taky je a za tu dobu jsem taky lecos najezdil a zažil dost všemožnejch situací - asi 3/4 všeho v autě bez elektroniky (s tou Fiestou, Octávii mám chvíli), takže taky nemlátim prázdnou slámu. A nacouváno mám taky dost. :) Například s tím povolením brzdy mi zachránilo čumák u Fabie - nějakej trouba to zašláp, hamtnul jsem na brzdu a jak jsem cejtil tu brzdnou sílu, chvíli před okamžikem zablokování jsem trochu povolil. Jak by se zablokovaly, byl bych v háji. :) Rozhodně Pall svoje zkušenosti má, ale názory, co tady prezentuje mi chvílema přijdou až moc extrémní (asi jako ten mega obrázek v podpisu :evil: ). :)
Uživatelský avatar
Rohatej
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3889
Registrován: 11 dub 2011 22:08
Bydliště: Pardubice

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Pall » 18 dub 2011 17:40

Hmm. Ale tak to je jíná, ale copak se tahkle brzdí? Mě už to příde jako idiotskej způsob sám od sebe tomu houpnout po krku, že toto ani na mysl nepřišlo...Já nevím co je na tom extrémního, ale abych vysvětlil to co sem chtěl vysvětlit ABS a bez něj, tak se to nejlíp vysvětluje na tom "extrému"... Nevím co tě k tomu vedlo, že jako houpnu na brzdy a začnu si číst noviny? Už i v tom Omsi videu to není jednoznačný:) Si slyšel skřípat pneu?:) Tak co Tě vedlo k tomu, že měl zašlajfováno?:) Já sem nic neslyšel:) Hehe. Další defekt hry....
K podpisu. No road train je extrém. Od toho se odvíjí i obr:) Na busánek by mě stačilo 50x50, holt tady ne...by se nevešel mazlík:) V pravidlech není žádný omezení podpisu. Pokud se bude rozměr měnit, byl bych rád už aby se to vyřešilo jednou pro vždy jedním vrzem. Toto bude tolik, toto tolik, tam to tolik, ale jedním vrzem, poněvač na neustálou birokracii (že jednou tak podruhé onak) su alergickej jak pes...BTW: Já vím. Ty seš zvyklej na ten totalitní K report.:) Jedna velká diktatůra:) Tady bych byl rád kdyby forko zůstalo čistě liberální, jinak bych se musel mlátit přes rypák kam sem se to registroval:)...
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Rohatej » 18 dub 2011 17:56

Tak jsem ale rád, že jsme se navzájem pochopili. ;) Co mě k tomu vedlo? No právě to video - zašlápne a čeká až to zastaví. A jak píšeš - a vůbec mi to nějak nedošlo ani mě to nenapadlo (zvuk jsem měl potichu a moc jsem to nevnímal - to hučení busu je furt stejný :)), že tam chybí pískání/skřípění/ajánevimcoještě. :)

Jako... ten "roudtrejn" je krásnej, proti němu nic nemám. Nelíbí se mi ta velikost. Na noutbůku mi dost snižuje počet zobrazených příspěvků bez scrollování. :) A věř mi, že i ten se dáááá zmenšit. :D
Uživatelský avatar
Rohatej
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3889
Registrován: 11 dub 2011 22:08
Bydliště: Pardubice

PředchozíDalší

Zpět na Obecně o hře

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků