Teda já vám nevím, ale podle vás jsou auta s ABS vlastně sebevražedné stroje, ne?
Bude-li někde tlustá vrstva ledu a dupnu na brzdu a budu na ní stát, tak se kola zablokují a auto bude zastavovat jen vlivem smykového tření. Ale když budu mít ABS, tak nejenže budu brzdit kvůli tření, ale taky díky přibržďování kola. To je jako říci, že i ASR, i ESP jsou na nic...
Už jsem sem dával odkazy na dvě videa - zastavování na suché silnice se zapnutým ABS a s vypnutým ABS. Bez ABS se kola zablokovala, následoval dým a brzdná dráha byla 78 metrů. S ABS to bylo poklidné zastavení na 44 metrech. Další video třeba
zde, tentokrát s motorkama. Nejenže se bez ABS roztočíte jak centrifuga, ale brzdná dráha stejně nakonec bude delší.
Stejně tak důležitý může být i ESP:
http://www.youtube.com/watch?v=L7oqIPj1QEc Je nesmysl tvrdit, že všechny tyhle vymoženosti vlastně spíš škodí. Ano, s ABS můžete mít delší brzdnou dráhu třeba v hustém sněhu, kde se zablokovaná kola zaboří do sněhu a auto zabrzdí, nebo třeba na štěrku. Faktem stále je, že ta simulace v OMSI není dokonalá.
Jinak není potřeba kvůli mému videu začínat 3. světovou válku. Dělal jsem to vyloženě z nudy a zajímalo mě, jak si obstojí různé autobusy.