TOPlist

[Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Diskuse obecně o OMSI

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Pall » 16 dub 2011 22:58

Asi tak. ABS Určitě němá kratší brzdnou dráhu. Líp člověk zabrzdí když si popřípadě abs udělá sám. ABS má hlavně tu funkci, že stabilizuje vozidlo (vyjímaje stabilizačního systému který stabilizaci ještě přidává), tedy Vás dostane do situace ,kdy je ještě možný uhýbných manévrů. Ona prostě na to navazuje tá stabilita., protože houpnout na brzdy bez abs by mělo znamenat, stejně je muset dávkovat, protože to auto zažně být netabilní a tím by se realně brzdá dráha prodlužuvala, protože nějakej čas by zabralo vozidlo stabilizovat a pak opět brzdit. Tady je hlavní herní problém. Vozidlo na such brzdí víc než je zdrávo a vozidlo je na nich hodně stabilní (dvoupatrá tak jak ho vidím nesmysl...
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod TomsonTom » 16 dub 2011 23:07

Na suchém povrchu má mít autobus bez ABS kratší brzdnou dráhu, to je v pořádku. V pořádku ale není, že na namrzlé vozovce (druhý příklad) má autobus s ABS o 40 metrů delší brzdnou dráhu a na sněhu je téměř stejná (není to žádný hluboký sníh, do kterýho by se zablokovaná kola mohla zabořit a tím snížit brzdnou dráhu). Jinak v realitě jsou na kolech snímače, ale toto je hra, je tedy dost možný, že je to naprogramovaný špatně (nebrzdí to radši vůbec, než aby to brzdilo špatně), a to je to, na co jsem narážel. Je taky možný, že je v tý hře počítáno s moc velkým smykovým třením pneumatiky na ledu (zablokovaná kola zabrzdí rychleji než by ve skutečnosti měla). :)

Jinak ještě poznámka, i na suchém povrchu je možný mít s ABS o dost kratší brzdnou dráhu, viz. videa:
S ABS: http://www.youtube.com/watch?v=zqRM3wjSr3M (asi 44 metrů)
Bez ABS: http://www.youtube.com/watch?v=w9gKlQus01Y (asi 78 metrů)
Obrázek
Uživatelský avatar
TomsonTom
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1297
Registrován: 12 dub 2011 18:27
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Pall » 16 dub 2011 23:14

Jasně ale prostě si dovolím dodat, že není možný ve 110 nebo kolik si tam měl, bez abs na sněhu na to takto houpnout a sunout se stabilizovaně do předu. Prostě v realu by tě to rozhodilo tak že na ty body dojedeš po poku 2X otočenej kolem dokola (pokud byz przdy v průběhu nedávkoval a kniplem nevyrovnával) Už i na suchu by začalo být něco hmotnějšího jak bus hodně vrtkavý....
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod TomsonTom » 16 dub 2011 23:16

Jo, to je samozřejmě pravda. Brždění prostě v OMSI není zatím moc vychytaný.

Kdyžtak někdy příště zkusím udělat test ABS vs. bez ABS s brzděním a vyhýbáním se překážky.
Obrázek
Uživatelský avatar
TomsonTom
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1297
Registrován: 12 dub 2011 18:27
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod KingFrame » 17 dub 2011 09:52

TomsonTom:
Upřímně? Já si o tom myslím svoje a sice to, že je tam více věcí, které jsou tam jen na "ozdobu" a se skutečností nemají společného jinak vůbec nic. Takže ten Tvůj dojem, že je to patrně špatně je myslím docela správný.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KingFrame
Diskutující člen
Diskutující člen
 
Příspěvky: 245
Registrován: 11 dub 2011 23:03
Bydliště: Praha

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Vitas » 17 dub 2011 21:56

Tome necet jsem obe stranky, ale jako nevim co je divnyho na tom, ze autobus s ABS brzdi dyl. Pardon ze to tak reknu, ale ABS je pro blondyny ktery dupnou v soku na brzdu a muzou tocit volantem. Ze ABS brzdi lip, to je masaz mediema, ktery bohuzel jak je videt u nekoho zabiraj az moc. Zkus si i v realu pokud mas moznost na totalnim ledu zabrzdit s autem bez ABS, auto aspon mirne bude zpomalovat, ale s ABS proste ani trosku... Takze to neni zadnej fail, myslim si ze to odpovida +- realite...
Vitas
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 935
Registrován: 11 dub 2011 23:16
Bydliště: Pardubice

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Pall » 17 dub 2011 22:12

Řeknu to takhle. Budou dva šoféři (stejný auto stejné pneu stejný tlak v něm prostě totožná vozidla). Jeden s ABS druhý bez něj. Brzdná dráha bude +/- hodně podobná. Sednou do auta dva *****("ovládá auto mě") Tak ten s ABS zabrzdí skoro stejně jak ten pilot v prvním testu, ale ten bez abs bude šestrkrát otočenej a nestát někde překážka o kterou by možná zastavil drřív, bude jeho dráhá pooodstatně delší. S toho vyplívá že abs dokáže to auto stabilizovat i pro idiota, ale dva piloti rozdíly abs bez něj se stírají....
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Rohatej » 17 dub 2011 22:14

Vitas píše:Zkus si i v realu pokud mas moznost na totalnim ledu zabrzdit s autem bez ABS, auto aspon mirne bude zpomalovat, ale s ABS proste ani trosku...


To snad nemyslíš vážně?! Přestaň plácat nesmysly. Když se ti na ledu zablokují kola, tak mimo to, že vůz už nemáš šanci uřídit, pojedeš stále dál jak namydlenej. To je asi jako kdyby auto bez ASR na ledu prokluzovalo méně, než s ASR, apod. No, že se zrovna srovnává ten led... na ledu je většinou celkem všechno jedno. :) Prostě kluzkej povrch.
Uživatelský avatar
Rohatej
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3889
Registrován: 11 dub 2011 22:08
Bydliště: Pardubice

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod Vitas » 17 dub 2011 22:18

Ja se nebavim o tom jak je auto riditelny nebo ne, ale kazdopadne znam to tady od nas, prijizdi se k T krizovatce z mirnyho svahu a je tam prednost, bejva tam led, bez ABS aspon nejak clovek zastavi, zatimco s ABS je to bez sance... Tot moje zkusenost.
Vitas
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 935
Registrován: 11 dub 2011 23:16
Bydliště: Pardubice

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

Příspěvekod TomsonTom » 17 dub 2011 22:27

Teda já vám nevím, ale podle vás jsou auta s ABS vlastně sebevražedné stroje, ne? :shock: Bude-li někde tlustá vrstva ledu a dupnu na brzdu a budu na ní stát, tak se kola zablokují a auto bude zastavovat jen vlivem smykového tření. Ale když budu mít ABS, tak nejenže budu brzdit kvůli tření, ale taky díky přibržďování kola. To je jako říci, že i ASR, i ESP jsou na nic... :?

Už jsem sem dával odkazy na dvě videa - zastavování na suché silnice se zapnutým ABS a s vypnutým ABS. Bez ABS se kola zablokovala, následoval dým a brzdná dráha byla 78 metrů. S ABS to bylo poklidné zastavení na 44 metrech. Další video třeba zde, tentokrát s motorkama. Nejenže se bez ABS roztočíte jak centrifuga, ale brzdná dráha stejně nakonec bude delší.

Stejně tak důležitý může být i ESP: http://www.youtube.com/watch?v=L7oqIPj1QEc Je nesmysl tvrdit, že všechny tyhle vymoženosti vlastně spíš škodí. Ano, s ABS můžete mít delší brzdnou dráhu třeba v hustém sněhu, kde se zablokovaná kola zaboří do sněhu a auto zabrzdí, nebo třeba na štěrku. Faktem stále je, že ta simulace v OMSI není dokonalá.

Jinak není potřeba kvůli mému videu začínat 3. světovou válku. Dělal jsem to vyloženě z nudy a zajímalo mě, jak si obstojí různé autobusy. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
TomsonTom
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1297
Registrován: 12 dub 2011 18:27
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PředchozíDalší

Zpět na Obecně o hře

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron