TOPlist

retardér

Diskuse obecně o OMSI

retardér

Příspěvekod Gen37 » 15 čer 2011 17:37

Má zapnutý retardér nějaký vliv na hru? Párkrát jsem jej aktivoval při jízdě z kopce a nezdá se mi, že by to mělo nějaký vliv. Chápu dobře, že retardér se používá k přibržďování autobusu?? Díky za odpověď
Gen37
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 16
Registrován: 17 kvě 2011 13:08

Re: retardér

Příspěvekod MPu 3000 » 15 čer 2011 18:00

Chápeš to dobře, můžeš si toho všimnout například když jedeš na rovince, protože když pustíš plyn, autobus ti přibržďuje
Uživatelský avatar
MPu 3000
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 650
Registrován: 17 dub 2011 18:43
Bydliště: http://mpu3000.wz.cz/

Re: retardér

Příspěvekod Gryzly65 » 15 čer 2011 19:26

Gen37 píše:Má zapnutý retardér nějaký vliv na hru? Párkrát jsem jej aktivoval při jízdě z kopce a nezdá se mi, že by to mělo nějaký vliv. Chápu dobře, že retardér se používá k přibržďování autobusu?? Díky za odpověď

Áno má, v mape Millvill napríklad keď ideš z kopca sa bus nerozbieha... mám ho i na volante a dosť často ho používam.
Obrázek
Uživatelský avatar
Gryzly65
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 6163
Registrován: 12 dub 2011 21:36
Bydliště: Boratislava

Re: retardér

Příspěvekod shitman » 15 čer 2011 19:33

Taky záleží, jeslti myslíš zapnutý retardér nebo brzdu retardéru. Brzda retardéru je od toho, aby plynule brzdila vozidlo (hodí se např. při jízdě z kopce, aby bus příliš nezrychloval), a retardér slouží k jakémusi "šetření" brzd a brzdových kotoučů, neboť s retardérem autobus brzdí jednak dynamicky a jednak s využitím zpětného chodu motoru, ktežto bez retardéru brzdí jen brzdnými kotouči.. V OMSI to má jediný vliv, že se zapnutým retardérem je brždění rychlejší :) (pokud melu kraviny, tak mě opravte...)
Obrázek
Obrázek PROTOŽE ZRZKY VLÁDNOU SVĚTU!!
Uživatelský avatar
shitman
Profík
Profík
 
Příspěvky: 12364
Registrován: 09 dub 2011 18:44
Bydliště: Kladno, to černé Kladno...

Re: retardér

Příspěvekod Pall » 15 čer 2011 21:29

Hehe. Buď to meleš kraviny a nebo sem Tě blbě pochopil:) Brzda retardéru (v tomto spojení)?,... zpětný chod motoru ...apod.? Možná su zmatenej ( mám v sobě dost škopků) ale trošku to nechápu... Druhák těma kotoučema bych si nebyl tak jistej. Ročníkem bych to tipoval na bubnový, minimálně v zadu...Radši du chlastat...:)
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: retardér

Příspěvekod shitman » 15 čer 2011 22:01

Pall píše:Hehe. Buď to meleš kraviny a nebo sem Tě blbě pochopil:) Brzda retardéru (v tomto spojení)?,... zpětný chod motoru ...apod.? Možná su zmatenej ( mám v sobě dost škopků) ale trošku to nechápu... Druhák těma kotoučema bych si nebyl tak jistej. Ročníkem bych to tipoval na bubnový, minimálně v zadu...Radši du chlastat...:)

jak řikam, jenom blábolim z hlavy.. brzdou retardéru jsem myslel takový ten gombik na palubce, kterej mačkáš, když jedeš z kopce.. No ale s tim pokračovánim v chlastu souhlasim.. Ale zase pozor, hošku, abys ledvinama za chvíli nezatloukal hřebíky.. 8-)
Obrázek
Obrázek PROTOŽE ZRZKY VLÁDNOU SVĚTU!!
Uživatelský avatar
shitman
Profík
Profík
 
Příspěvky: 12364
Registrován: 09 dub 2011 18:44
Bydliště: Kladno, to černé Kladno...

Re: retardér

Příspěvekod Pall » 15 čer 2011 23:09

Nezapomínej. Já su moravák. Sme chlastem odkojení, proti nějakýmu "zatloukání hřebíků" imuní.:)....

Nicméně zjednodušeně > retarder, (vezměmě třeba el.) Je vlastně obrácený elektromotor, působící proti otáčení motoru vozidla. Výhoda je konzistentí učinnost nezávislá na otáčkách motoru. Jestli je to na čudlík nebo aktivovaný při šešlápnutí nožní brzdy, je už pouze konstrukční záležitost.....
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: retardér

Příspěvekod KingFrame » 15 čer 2011 23:14

Ten "gombík" co máš patrně na mysli bude nejspíše odlehčovací nebo motorová brzda, neplést si pojmy není to jedno a to samé, jsou to dva rozdílné způsoby zvýšení brzdného účinku motoru. Retardér, čili jinak zpomalovací brzda(kam ovšem lze zařadit i odlehčovací a motorovou brzdu) má také dvoje provedení. Jsou buď elektrické a nebo hydraulické. Elektrický retardér maří kynetickou energii pomocí vířivých proudů(pozor, není to tedy obrácený elektromotor, obrácený elektromotor je generátor), podobně jako elektromotor sestává ze statoru a rotoru, rotor je poháněný většinou spojovací(kardan)hřídelí a je to jen ocelový kotouč, stator obsahuje několik magnetů(většinou 8 nebo více) a stejně jako u elektromotoru má roto konec nebo konce opatřené ventilátorem, který ho chladí. Je tedy vložený mezi převodovku a nápravu nebo jako je tomu u vozidel Tatra, protože tam žádná spojovací křídel mezi nápravami není, je montovaný na konec nosné roury za poslední nápravu a to buď v ose a nebo mimo(terénní provedení) osu nosné roury. Výhoda elektrického retardéru je v tom, že jeho montáž lze provádět i dodatečně na vozidlo, ovšem je mnohem větší rozměry i hmotností. Brzdný účinek se ovládá většinou páčkovým voličem a má několik stupňů při který se aktivuje vždy dvojice magnetů. U retardérů všeobecně platí, že se vrůstající rychlostí vzrůstá i jejich brzdný účinek, čili při nulové rychlosti nemají účinek žádný, dají se tudíž použít jen jako zpomalovací brzda.
Hydraulický retardér(jinak také Intardér, protože je většinou vestavěný přímo do skříně převodovky) využívá brzdný účinek kapaliny a je to vlastně systém hydraulické spojky, kdy jedna část rotoru se otáží s hřídelí a druhá je pevně spojena se skříní převodovky. Takové retardéry jsou menší a bývá jich několik spojených dohromady pro zvýšení účinku a jsou také převodovány do rychla. Vzhledem k tomu mají mnohem větší brzdný účinek než retardéry elektrické, jsou lehčí a menší, nevýhodou může být, že vlivem tření kapaliny se více zahřívají a tudíž je třeba je doplnit ještě o chladící systém, ten bývá provedený jako výměník olej/voda a je napojený na chladicí okruh motoru, případně má svůj separátní chladič tam kde nelze napojit chlazení na okruh motoru. Další nevýhodu může být to, že je nelze montovat dodatečně a i při vypnutém retardéru, tedy v poloze nula dochází ke ztrátám způsobeným olejovými parami. Regulace opět podobně jako u elektrického retardéru s tím rozdílem, že se reguluje přívod a množství kapaliny do retardéru.
Ale zase platí, že lépe jednou vidět než 100x slyšet, takže tady:
http://www.youtube.com/watch?v=EW5LeTV0 ... dded#at=97
Naposledy upravil KingFrame dne 15 čer 2011 23:54, celkově upraveno 2
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KingFrame
Diskutující člen
Diskutující člen
 
Příspěvky: 245
Registrován: 11 dub 2011 23:03
Bydliště: Praha

Re: retardér

Příspěvekod Pall » 15 čer 2011 23:26

No proto sem to nazval "zjednodušeně řečeno". Rozuměj ve smyslu, polopaticky.... To aby se netechnik dovtípil toho efektu, který to má navozovat. Ty to popisuješ pro technika, ne pro člověka školou povinnýho, který s technikou nemusí mít nic společnýho:) Už sem se naučil věci radši zjednodušovat. Pro pochopení např. funkce.... i když je to čistě technicky nepřesný...
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: retardér

Příspěvekod KingFrame » 15 čer 2011 23:39

Pall:
Já to psal nezávisle na Tobě, tudíž to nemá souvislost s Tvým příspěvkem, to by tam bylo i bez toho, aby Ty jsi něco napsal. Neber to tedy jako "opravování" Tvého vyjádření.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KingFrame
Diskutující člen
Diskutující člen
 
Příspěvky: 245
Registrován: 11 dub 2011 23:03
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Obecně o hře

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků