Ještě bych doplnil Floxiho (kterému mimochodem děkuji za objasnění fungování terrainhole
) jednou věcí, kterou bych řekl, že moc lidí nezná, a to následujícím zápisem do .sli:
- Kód: Vybrat vše
---------------------------
Terrainhole
---------------------------
[terrainholeprofile]
[terrainholeprofilepnt]
-1.5
0.1
0
[terrainholeprofilepnt]
1.5
0.1
0
Určuje to, kde se bude vytvářet terrainhole, případně zarovnávat terén (je to k funkci
Align terrain v záložce
Splines;
Align terrain to spline v záložce
Terrain nepotřebuje tenhle zápis, ale zápis výškových bodů - [heightprofile]).
Nápis Terrainhole na začátku je tam samozřejmě jen tak pro přehlednost, ten jsem si připsal já. [terrainholeprofile] definuje novou terrainhole, [terrainholeprofilepnt] pak jednotlivé body dané terrainhole. První řádek je X, druhý Z a třetí Y. Y znamená délku, po které se má terén začít zarovnávat, a zároveň délka, která má být vynechaná (nezarovnaná) před koncem spliny. Y může být u různých bodů různé. Pokud se vybere
Align terrain: Yes, no THs, zarovná se terén klasicky v celé délce (Y tedy bude ignorováno), při
Yes, only start TH se udělá terrainhole a na začátku se vynechá právě ta Y,
Yes, only end TH zase vynechá na začátku, při
Yes, both THs se vynechá na začátku i na konci.
No a proč vlastně to celé do .sli psát, když třeba u asfaltové silnice zarovnání funguje? Jedním důvodem je, že u "složitějších" splin (např. chodníku s obrubníkem na jedné straně) normálně zarovnání nefunguje, ale s tímhle zápisem ano. Dalším důvodem je, že se zápisem terrainhole se terén zarovnává (podle mě) lépe - de je rozdíl zarovnání terénu (
Yes, no THs) u dvou splin, kdy ta levá má uvedený zápis v .sli, ta pravá ne.
Snad to jde trochu pochopit a nenapsal jsem něco špatně.