TOPlist

Problikávání textur

Pokud máte problém týkající se hraní OMSI, sdělte ho zde.
Pravidla fóra
Pouze modrá obloha po načtení mapy? Mapu projeďte MapToolem, chybějící objekty a spliny napište do fóra Hledám. Pokud nic nechybí a máte pouze modrou oblohu, napište dotaz sem.

Přikládejte logfile (do tagu CODE).

Problikávání textur

Příspěvekod Merlin1105 » 09 čer 2018 23:29

Vážení zdravím Vás !

Rád bych se zde obrátil na zkušené matadory v oblasti tvoření nových addonů (objektů).
Nedávno jsem se vyhecoval, abych zkusil vytvořit mapu. Při práci jsem se držel návodů co tady zasloužilí tvůrci addonů kdysi napsali. Vše pracuje tak jak bylo psáno (všechna čest!), jenže nějakou nevědomou vlastní blbostí :? jsem se dopustil chyby a problikávají mi textury.

Ve SketchUp(u) jsem neobjevil žádnou nechtěnou spojnici, která by toto mohla zapříčiňovat. To samé v Blendru jsem neobjevil nic.
Tato prasečinka se objeví až v Omsi.

Nesetkali jste se tím někde/někdy ? Případně jak jste to vyřešili.

Až se dosmějete budu rád za každý podnět! :D
Přílohy
omsi_problem.jpg
OMSI
sktechup_problem.jpg
SketchUp
Merlin1105
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 5
Registrován: 09 čer 2018 22:46

Re: Problikávání textur

Příspěvekod wooderCZ » 10 čer 2018 10:27

Za tohle se ti asi nikdo smát nebude, protože to se stává u mnohžch map. Pokud máš tedy na mysli problikávání textur při zoomování. Podle mne je to tím, že máš ve stejné výšce dvě nebo více textur. Hra potom neví, kterou texturu má ukázat dřív.
Obrázek
Uživatelský avatar
wooderCZ
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 4014
Registrován: 17 zář 2011 22:02
Bydliště: Opava

Re: Problikávání textur

Příspěvekod Etrusan » 10 čer 2018 19:06

Zkus rozbít všechny N-gony, možná to pomůže. Jinak polygony nemusí být úplně ve stejné výšce ale klidně i velice blízko sobě. Z-fighting je zlo.
Etrusan
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1743
Registrován: 09 pro 2012 14:48

Re: Problikávání textur

Příspěvekod Merlin1105 » 11 čer 2018 15:05

Děkuji za rady!
Rozbití mnohoúhelníků a hladinová separace funguje spolehlivě.
Nicméně u větších modelů je problém si zapamatovat všechny udělané separace (teda alespoň já s tím mám problém), aby to nekolidovalo s jinými.

Zkusil jsem jiný program místo Blendru a to 3DS MAX 2012 s pluginem Panda DirectX Exporter. Za mě skvělá věc. V podstatě to co mám ve SketchUpu mi pak vyleze z Pandy a hlavně nejsou zde Z-fight trable.
Jenže s novým programem vyvstala i nová výzva a to je měřítko výsledného modelu.

(V krátkosti popis problému: rozměry modelu v Maxu při kontrole jsou správné v řádu desítek metrů, ale po exportu jsou rozměry modelu v řádu desítek kilometrů)
Zkoušel jsem kombinace spousty různých nastavení a zatím bez vítězství. až vypátrám, tak to sem doplním... Případně nepotkalo to někoho ? :)
Merlin1105
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 5
Registrován: 09 čer 2018 22:46

Re: Problikávání textur

Příspěvekod Etrusan » 11 čer 2018 16:55

Pokud mluvíš o Blenderu, tak stačí označit vše a CTRL+A -> Scale. Tím nastavíš měřítko na 1.0 místo 0.001 a bude to mít správnou hodnotu. A ohledně separací, pokud všechen materiál je v jedné výšce, můžeš vybírat pomocí materiálu/textury. Pokud ne tak si stejně můžeš vytvořit vertexový skupiny.
Etrusan
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1743
Registrován: 09 pro 2012 14:48

Re: Problikávání textur

Příspěvekod Merlin1105 » 12 čer 2018 14:24

Nene, bohužel Scale problém se mi vyskytuje jen v 3DS MAXu :)
Merlin1105
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 5
Registrován: 09 čer 2018 22:46


Zpět na Poradna

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků