TOPlist

Návody na tvorbu modifikací

Zvláštně vyhrazené forum pro hru ETS2, ostatní volná diskuse níže.
Pravidla fóra
Screenshoty vkládejte do spoileru pomocí ETS2OBR!

Návody na tvorbu modifikací

Příspěvekod wooderCZ » 27 říj 2012 00:16

No, bude to sice trošku divné, když budou návody někde uprostřed tématu, ale budiž.

Jak otevřít base.scs a def.scs

V souboru base.scs se ukrývá prakticky vše, co se týče modelů a textur. V souboru def.scs se zase skrývá veškeré nastavení hry. Jak je otevřít? Stejně jako u STDS už to zipem nejde, proto stejně jako u STDS použijte oficiální nástroj vydaný SCS, který najdete na adrese http://download.scaniadrivergame.com/scs_extractor.zip. Způsob jeho použití je snad zřejmý - prostě ho rozbalený nahrajete do hlavní adresáře hry, kde najdete soubory base.scs a def.scs a pak pomocí příkazů "scs_extractor exe base.scs" a "scs_extractor exe def.scs" rozbalíte obsah. Pokud pak tedy něco pozměníte a budete to chtít dostat do hry, nahrajte si to upravené někam jinam, s celou cestou - tzn. např. MATERIAL/LOGO/SELLPLAN.DDS, zabalte to do zipu, výsledný soubor přejmenujte na cokoliv.scs a nahrajte do dokumentů do složky Euro truck simulator 2/mod. Hotovo.
Naposledy upravil wooderCZ dne 01 lis 2012 13:57, celkově upraveno 1
Obrázek
Uživatelský avatar
wooderCZ
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 4014
Registrován: 17 zář 2011 22:02
Bydliště: Opava

Re: ETS 2 poradna

Příspěvekod wooderCZ » 27 říj 2012 00:31

Textury

Většinu textur a obrázků najdete ve složkách MATERIAL a PREFAB. Všechny textury jsou ve formátu DDS, většina při kompresi DXT5. Na úpravu textur doporučuji tedy nějaký editor s podporou DDS (stačí GIMP 2). Pokud jste na tom stejně jako já a máte oblíbený program, který dds nepodporuje, použijte GIMP 2 čistě jen na převod a pro práci použijte formát PNG - zachová totiž transparentnost pozadí. Pokud upřednostníte tento postup, v GIMPU posléze exportujte (u poslední verze se už neukládá jako, ale exportuje se) výsledný PNG do DDS a v nastavení komprese vyberte formát DTX5 (ten první bez závěrečného "n") a zaškrtněte vytvořit mipmaps. Pokud si vytváříte logo společnosti nebo fotku řidiče, nepoužívejte žádnou kompresi. Pamatujte, že přidat fotku nebo logo nejde, takže přepište něco stávajícího (fotek je 115, tak by to nemělo vadit) :)

DOPLNĚK:

Tak jak jsem psal, že většina DDS jsou komprimovány DXT5, tak například dnes u změny textury tahače (přemalování nátěru Route66 pro Renault Magnum) jsem zjistil, že tato je komprimována jako DXT1. Proto je dobré podívat se, jak je zdrojový obrázek komprimován. Na to mi pomáhá IrfanView s DDS pluginem a volba Informace o obrázku (standardně tlačítko "I").
Naposledy upravil wooderCZ dne 01 lis 2012 14:02, celkově upraveno 1
Obrázek
Uživatelský avatar
wooderCZ
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 4014
Registrován: 17 zář 2011 22:02
Bydliště: Opava

Re: ETS 2 poradna

Příspěvekod wooderCZ » 27 říj 2012 04:39

A ještě jeden malý podvůdek...

Pro zvýšení výkonu motoru najděte v adresáři DEF/vehicle/truck/vaše auto/engine/váš motor.sii, ten otevřete v poznámkovém bloku, najděte parametr "torque" a nějak vhodně upravte jeho hodnotu - vhodně je třeba kolem 9000. Pak si samozřejmě vytvořte mod a prdněte si to do modařské složky. Ve hře budete mít silnější motor, což se projeví na akceleraci. S tou hodnotou to moc nepřehánějte, tahač má při vysokých číslech (původně jsem dával 50000 - chtěl jsem tryskový pohon :) ) problémy s řazením.
Obrázek
Uživatelský avatar
wooderCZ
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 4014
Registrován: 17 zář 2011 22:02
Bydliště: Opava


Zpět na American / Euro Truck Simulator 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků